Lite av varje!

Oj då! Missat å blogga lite! Här har det hänt lite vardagliga saker, lite träning å lite jobb!

Börjar med måndagens träning. JAg var inte särskilt motiverad att träna nåt speciellt men tog mig i kragen å mötte upp Hanna och Isa på bruksan för lite träning! Känns lite som musten gått ur oss gällande lydnadsträningen. Fokuserar med på vardagslydnaden för tillfället. Hursomhelst på plats var jag så lite fotgående, några hopp å lite grundposition tränade vi!
Fotgåendet har blivit enormt mycket bättre. Tränade även lite fot och kontakt här på jobbet igår kväll å då var Viggo riktigt alert å haden en kanon kontakt och position. Toppen! DÅ får man lite ny energi och träningslust.

Vi avslutade träningspasset med att för första gången testa på lite agility. Viggo är ju numera friröntgad så jag tyckte det vardags att testa! Å hej vad skoj det var. Viggo hajjade väl inte allt till hundra men A-hindret, tunnneln å enkla hopp klarade vi av.. tre på raken funkade med massa styrning =) Men det var kul... Vi har väl inte direkt nån framtid inom agility men som Hanna säger man kan göra det lite då å då för att det är kul å bra å bryta med å bara lattja!

Annars har ju Viggos mage bråkat men även blivit bra sen sist. Så igår efter jobbet tog vi oss en cykelrunda. Det går fin fint å cykla med Viggo. Håller man bara lite fart så inser han snart att detinte går att stanna och kissa! Idag jobbar vi så lite kontakt och grundposition ska vi väl hinna me då träna. Å ikväll är det sam-hundträning som gäller igen.

Tidigt imorn bitti bär det av emot Norrköping. Jag är ledig tre dagar och det är äntligen dags att slutföra lägenhetsköpet å få tillgång till lånet som ska gå till renoveringen! Danne är på G, han riktigt längtar efter att få sätta fart. Men i helgen böir det nog hos mamma och pappa vi bor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0