En dag på jobbet!

Så har vi klarat av första arbetsdagen med bravus dessutom! Viggo visade upp sej från sin bästa sida! Lugn å sansad hälsade han på mina kollegor och la sej sedan till rätta bakom disken med mej. Sov gott igenom större delen av dagen!Duktiga pojken! Blev lite rastlös vid några tillfällen, så idag har vi tränat in ett nytt trick.. Buga! Sitter inte helt än men han börjar fatta galoppen.  Super bra passivitetsträning, att bara vara är bra träning! Viggo är ju van jobbhund! Han var ju med förra året som liten bebis då, å han kände igen sej när vi klev in på jobbet idag igen! Lite större lite mer världsvan men minst lika gudomligt söt där han ligger å sover sött på golvet!

Har nu ikväll fått jakttips av Moa (med Lucas och Oscar i Norrköping) hur jag ska lösa Viggos HABEGÄR! I o med att tennisbollen nu fungerar ska jag i princip köra samma metod men börja smått. Alltså smidigt bakom disken på jobbet.. Det ska löna sej å lämna nåt till matte, det ska vara kul att lämna saker till matte. Ska ha gotte gott i handen å ge "slänga iväg" dummien, inte visa gottet direkt utan när han är nära så pass att jag kan fånga dummien i början så öppnar jag handen.. å vips så ska dummien landa i min hand.. om den inte gör det får han vackert plocka upp den igen, innan belöningen kommer. Ska även lattja lite med dummien å ge tillbaka den direkt!
När detta sedan fungerar så ska jag köra samma grej som med tennisbollen. Spontant kasta den å så fort jag får den kasta den igen.. visa att det är kul å lämna av! Det händer nåt då! Lika dant här börja smått.. på toan, bakom disken, sen i större rum, sen kända miljöer. Får se hur detta fungerar! Ger det ett försök!

Imorn är första prövningen, delikatessen blir skinka å viltost =)

Kommentarer
Postat av: Ivanna & Ollie

Hejje, jo livet flyter på gott här på Öland. För varje dag ser vi fler och fler turster! Skoj! Ska in till Kalmar imorrn, och är kvar hela torsdagen, så om ni är på och tränar något hör av er! Kramar

2007-06-05 @ 11:44:17
URL: http://punkrockmama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0