Weekend i Norrköping!

Då har delar av flocken flyttat till Norrköping, Danne och Viggo närmare bestämt. Själv är jag tillbaka på Öland/Kalmar för att avverka några veckors jobb!

Vi begav oss upp till Norrköping på fredag morgonen, för att ha ett möte med banken och mäklaren och för att flytta in 2/3 av flocken! A och A´s släpkärra lastades full och så bar det av uppåt! Väl framme inhandlades lite lunch och sedan mötte vi upp familljen Olsson utanför VÅR lägenhet, å fick hjälp med att packa in! Viggo fick följa med dem hem och danne och jag for till banken, å sen vidare till diverse affärer! Känns superbra med lägenheten! Kommer att bli såååå fint!

Vi har premiär sovit i lägenheten! Wiihooooo! Jag stortrivs! Området är m ysigt, fint ordnat runt huset, nära till härliga långpromenadsstråk! UNDERBART!

Helgen där uppe har bjudit på en massa hundbus lite träning å en massa planerande! På lördagen besökte vi nämligen Moa, Richard och deras små charmtroll Lucas och Oscar på deras ännu charmigare sommarställe.. Underbart avckert! Stor potential hade det vill jag lova! Lucas och Viggo rejsade runt tätt följda av Oscar. Hundarna skötte sig sueprbra.. de strosade runt på gården på egen hand medan vi fikade inne! Toppen!

Efter lite tjattrande hussar och  mattar emellan gick vi ner till vattnet för lite apportering i vattnet. Vi var först ut. Danne agerade kastare å jag förde hund! Vi har ju tränat massa på att det ska vara kul å lämna av, på jobbet, hemma å bara i största allmänhet sista tiden. ÅÅåååå till mattes stora förtjusning gick det alldeles tipp topp! Viggo var trött vilket märktes på farten men han markerade bra å hämtade å lämnade av fint hos mej! Min älskade lilla hund! i utbyte fick han såklart en bit köttbulle! Duktig prins! Detta upprepades en gång till på vatten å andra gången låg den lite skymd i vassen så här fick han även slå på näsan, något han fixa kanon! Efter det var det de båda goldenpojkarnas tur, även de skötte sig exemplariskt! Lille Oscar är så goo å Lucas så klok!

Vi gick sedan in en bit i skogen, där Viggo fick två till enkelmarkeringar. Den första hamnade dolt så även här fick vi fram ett sökbeteende, husse som stod mitt upp i allt med två dummies störde lite men han gav sej inte mitt lilla troll utan sökte vidare å skam den som ger sej! Dummien funnen! Å fort in till matte med den. Han riktigt tryckte den i handen på mej! Älskade hund! Lät honom som sagt hämta en till enkel för motivationens skull å den spikade han, fort ut fort in rätt ner i handen. Han lät sig inte störas av de andra hundarna, inga ärevarv inget fjanteri! LYCKLIG MATTE! Ihärdighet ger resultat! Nu ska vi inte springa på för fort här utan fortsätta med vår byteshandel för att öka motivationen ytterliggare men oj vad kul det känns nu! I augusti sätter vi fart igen med jaktträningen! Skoj skoj!

Mera hundbus har det blivit, med vårt gamla goa hundgäng bestående av 3 pudlar, en softis och en barbet. En långpromenad på nya marker med lerdiken och diverse skit, något som resulterade i att Hugo och Viggo fick möta herr trädgårdsslang hemma hos mamma och pappa. Har även hunnit med en tur till city och en sushikväll med Johanna och Ninna! Mer sådana lär det bli framöver!

Kändes väldigt tungt att sätta sej i bilen imorse å köra neråt igen, själv, hundlös, å sambolös! Men men de kommer ju på torsdag igen, stannar till söndag... sen åker jag nog hem onsdag å stannar tíll fredag! Å då har min lilla kusin även anlänt till den smala ön i öst sen på söndagen kommer mamma och pappa å med sej har de då min lilla hund å vi ska bosätta oss i den hyrda stugan en vecka! Måndagen anländer danne å torsdag morgon far han hemåt igen. Söndag åker mor och far hem och måndag em åker ev jag annars kommer danne till helgen =) Så vi klarar oss nog  men vardagen är tom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0