Söndagspromenad!

Idag har Viggo o jag varit med på söndagspromenaden med Husse, Hundsektionen på Högskolan. Promenaden tog ca. 2,5 timmar o gick runt stensö.. Syftet är att vi mattar å hussar ska få lite sällskap samt att vovvarna ska träna på att gå i koppel trots andra hundar runtomkring..

Viggo har blivit jätteduktig på detta tycker jag.. stundtals så verkar han inte ens bry sig om resterande vovvar, å han drar inte alls lika mkt längre.. skönt det för han är riktigt stark. Ute på Stensö iaf så var det massa översvämmningar å vattnet stod väldigt högt på sina ställen, vissa bryggor var antingen sönderblåsta eller helt/delvis under vatten.. ser rätt sorgligt ut..

Jag mitt pucko orkade inte ha kängor så jag tog löparskor i tyg... jaaa jag vet helt idiotiskt men det är ju faktiskt ganska breda o omfattande stigar i VANLIGA fall, men inte idag..
Men fram kom vi å nu ligger en riktigt trött viggo som en liten kringla i sängen uppe på huvudkuddarna.. Välförtjänt!

massa vatten
Hussegänget traskar igenom översvämmningar å sankmark.. Tove har räddat lilla Momo i sin famn =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0