Mattes fina stora pojke!

Efter exkursionen i måndags så hade vi ju kurs som vanligt.. alltid lika kul.. exkursionen drog dock ut på tiden så vi kom inte till kursen förrän efter fikat.. men vi körde lite snabba kontaktövn. å sen gjorde vi slutövningarna med de andra vilka bestod av:
Hopp över hinder
Inkallning med och utan störning
Visitation

Hopp över hinder är alltid lika kul då vi har tränat på det eftersom vi ska ha det som eget moment i allmänlydnadspasset =) Så det var jul å se att edt funka å att vi gjorde rätt. Att tänka på är ATT JAG SKA STÅ STILL INTE RÄTTA IN MEJ EFTER VIGGO, vilket jag har en ovana att göra.. men jag bättrar mej.. kämpar iaf..

Inkallningen gjordes som vanligt först sedan satte jag viggo igen, gick ifrån o kallade sedan in.. under min inkallning förvandlades vår tränare till en levande spratteldocka.. viggo kollade lite frågande på honom i farten in till mej men skötte det kanon.. måste nog till o med säga att farten in till mig var högre under störningen.. hmm.. Bra funka det iaf.. nu ska bara bollen läggas in..Scary!

Visitationen utfördes idag av oss själva, tassar, ben, öron o tänder kollades.. Viggo o jag stod brevid softistiken Isa å viggo är hopplöst förälskad i henne så han hade inga planer på att stanna hos mej, ville bara till henne så jag fick stå på kopplet.. så hädanefter s´ka jag ha mer kontakt men fortsätta stå brevid henne för det är superbra träning.

Sen har vi mest tagit igen oss, gått några långisar i snön å busat lite. Idag har det dessutom poserats i vardagsrummet.. se resultatet nedan =)


poserar

tokpojken

profil

min stora fina pojke!

knasbild

poserar

Kommentarer
Postat av: pamela

HEJ ni har varit off ett tag, varit väldigt mkt här...löptikar och parningar och körande hit och dit och valpköpare osv....har inte glömt er!! Viggo ser fin ut ! kunde kanske ha lite mer hull inför mjölby ser lite uppdragen ut i midjan från sidan.
kramis
har dessutom råkat ut för flunsan.....så är totalt i däck

2007-02-01 @ 09:03:03
Postat av: Johanna

pamela: Hejsan! Ja vi undra vad som pågick där uppe i norrtälje! Hoppas allt har gått bra iaf. Viggo är i kanonskick nu , fäller lite men inte så han är nakenhund =) Glad! Ses vi i mjölby? Fick nummerlappen idag =) Krya på dej!

2007-02-01 @ 16:33:09
URL: http://vovvenviggo.blogg.se
Postat av: pamela

Hej jag är sjuksriven och lungtrött av förkylningen så vi får se om jag orkar, ork finns inte just nu här 7 understimulerade hundar som tycker jag är skitkonstig..! tur man har 1000 m2 inhägnat på baksidan när man har 40 i temp och värk i hela kroppen. Kram

2007-02-02 @ 19:00:00
Postat av: Johanna

pamela: Isch vad tråkigt! Hoppas du är på bättringsväg snart iaf! Så får vi se om vi ses i mjölby! Ta hand om er!

2007-02-03 @ 17:28:40
URL: http://vovvenviggo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0