Fjällen= skidåkning å röda kinder

Japp då har vi varit i fjällen å är nu hemkomna utan några brutna ben. Tack o lov! Vi har haft det alla tiders.. det kunde ju gärna varit fler backar öppna men de som var lppna bjöd på bra skidåkning. Vi har iallafall haft kanonväder!

Vi anlände till Tandådalen på i söndags å fick vår stuga direkt.. även den var kanoners, innehöll det mesta man behövde inklusive en minimal två personers bastu =) Grabbarna hyrde utrustning å mat inhandlades sen inväntades bara måndagen.. Som kom å vi satte fart upp i backen.. Det blåste rätt ordentligt första dagen så sittliften var avstängd men vi harva i parliften istället, det funka.. högst uppe på fjället blåste det så mycket att man hade svårt å stå still på skidorna men kom man bara ett par meter nedåt så blev det vindstilla.. Alla dagar bestod av ett fm-pass åsså lunch sen ett kortare em-pass å på tisdagen hanns även kvällsåkning i Lindvallen med. En dag tog vi även släpen till hundfjället men där kändes det bara som man åkte lift hela tiden så efter ett åk for vi tillbaka till vårt fjäll =)

Nedan följer lite härliga vinterbilder på oss i backarna;

Danne å jag i liften!
Danne å jag i liften, glada å pigga =)

En kall dag i liften!
Johanna o jag i liften den kallasta dagen då temperaturen stod på -14 grader, men det blåste inte den dagen så det kändes inte så kallt!

Danne å jag i backen!
Danne och jag poserar för fotografen, nåt foto ifrån backen måste man ju ha.. trots förfrusna fingrar utan vantar =)

Resesällskapet i backen!
Även resesällskapet Johanna och Markus förevigades

Självklart måste man ju ta lite pauser ibland, denna dag intogs dem ute i solen, fnissandes åt konstiga människor..
Vårt resesällskap tar 'även de igen sig!
Johanna och Markus på skuggsidan =)

tar igen oss lite i solen!
Åsså jag å älsklingskillen på solsidan, skönt skönt!

Men vi åkte inte bara skidor vi traskade självklart omkring i snön me vovvarna med å skojjade

hallå vänta på oss...
Hallå vänta in oss, Viggo o jag stannade för lite fotografering å vips så kom vi efter =)

Sista dagen innan hemfärden åkte vi efter en hel del övertalning från killarnas sida, Ice Karting, Gokart på is. Johanna o jag var skeptiska men grabbarna tjatade så vi hängde på.. å Tack för det.. Det var bland det skojjigaste jag gjort.. helkul, att åka på häng i kurvorna, kallt om munnen då jag skratta å skrek hela tiden men enormt kul. Efter det hann vi även med att åka en kortare tur med hundspann, det snöa så mkt så tyvärr blev det inga foton därifrån men ett på några av hundarna...

hundspann
Några av hundarna innan vi for iväg..

Kortveckan i fjällen var toppen, danne å jag är redan fast beslutna om å åka igen nästa år, å då kanske Idre, Åre eller Trysil.. hmm å då ska det åkas skoter å en längre tur med hundspann.

Längtar redan till nästa år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0