Besök ute i smedby!

Jaaaaaaaaaaaaaaa! Idag for Viggo o jag ut till Sanna å Zombie, till deras fin fina hus i smedby som inkluderar en sådan trappa som är viggos största mardröm.. en sån som man ser igenom o som dessutom har en trappa under.. huuuh tänkte viggo!

saken är den att en av de stora anledningarna förutom trevligt sällskap var att träna på å gå i trappen.. för de har nämligen heltäckningsmatta på trappstegen.. vilket gör den lite mindre läskig än den hos mina föräldrar..

Nåväl... vi tog tag i den tänkta träningen på momangen när vi kom dit, på med kopplet åsså drog jag fram honom till trappen åsså upp för första steget.. å döm min förvåning då han visserligen jämmrande men faktiskt börjar å gå.. till svängen.. där tar det stopp igen.. men jag hjälpte te lite å putta honom uppåt på baken åsså traska vi vidare.. åååååå duttig vovve.. där uppe på övervåningen var x antal frolicbitar placerade å völ uppe smaska han i sej dom å vi lattja lite ... STOLT MATTE!!

Åsså ska man ju ner oxå.. hmm tänkte viggo glöm det! Å låg där uppe å flåsa lite stressad.. Sanna med en ängels tålamod placerade ut godis i trappen å viggo gick med på å ta första steget med framtassarna åsså godisen å tillbaka till fast mark igen.. så höll vi på ett tag ...tills vi insåg att detta inte skulle funka ... så ny taktik..

På med kopplet åsså drog jag fram Viggo till trappen som i detta läge förflyttat sig så långt ifrån den man kan.. men väl framme så traska han utan någon diskussion nerför.. WIIIIEEE alldeles själv bara att jag höll i kopplet räckte som stöd åt honom=) Å nedanför trappen väntade såååklart massa massa frolic..

Hmm tänkte jag undra om han går med upp.. å ja visst... han traska såå fint upp brevid mej åsså ner igen.. så, på så vis höll vi på ett tag...å testa även trappen till källaren å det var inte heller nåt problem.. Känns som ett jättekliv framåt vad det gäller viggos trappskräck =) Nu verkar han nästan tycka det är lite skojjigt !!
Ska dit imorn me å testa igen å sen te skogen å träna lite..

Träna lite lydnad idag me.. men glöm det.. TRAPPOR är det intressanta just nu =)

Tack å adjö för idag!
Å ett stort tack till Sanna för utlåningen av trappen =)

går i trappan =)
Kass bildkvalite, men man ser viggos svans svassa upp för trappen =)

Kommentarer
Postat av: Sanna & Zombie

Hehe ni får låna den när ni vill, bara glad att det gick bra =)

Postat av: Johanna

Sanna o Zombie: tack så supermkt.. nu tycker jag nog nästan det är lite skoj me trappor gott om inte annat.. massa frolic växer det ju hemma hos er // Viggo

2007-01-05 @ 20:12:03
URL: http://vovvenviggo.blogg.se
Postat av: Hanna

Det låter som ett stort steg ni tagit idag =) Skulle behöva träna på det lite vi med... Fast Isas skräck kommer i "perioder".. kontigt det där. Stort grattis och lycka till imorrn! =)

2007-01-05 @ 23:07:13
URL: http://hannaochisa.blogg.se
Postat av: Johanna

Hanna: Ja ett jättesteg kändes det som .. såå skönt! TAck Tack!

2007-01-05 @ 23:15:30
URL: http://vovvenviggo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0