Wiiee ett stort steg för hundligheten!

idag har verkligen varit en fullproppad dag, med massa aktiviteter alla roliga visserligen, men det har nog varit kämpigt å va hund =)

Dagen började med en lagom lång morgonprom, viggo var alert å vaken med oss så han fick gå lös en bit, duktig kille! Väl hemma intogs en god o rejäl frukost för sen for Viggo o jag till bruksan för att möta upp Eéa! Vår ängel för dagen!

Momentet som vi äntligen skulle få lite behövlig hjälp med var vårt föremålsproblem, alltsåå apporteringen i grund o botten. Massa leksaker å grejjer packades ner i fickorna så begav vi oss ut på apellplan! Viggo släpptes lös å skötte sig superbra trots att det var massa hundar där! Eéa instruerade mej hur vi skulle göra åsså satte vi igång! Övningen gick i det hela ut på byteshandel, där det var VIGGO som skulle söka MIN kontakt INTE jag hans! Så vad jag än gjorde så skulle jag inte titta på honom förrän han tog min kontakt på nära håll!

Eéa o jag kastade iväg en leksak till Viggo å började sedan riktigt clowna oss med den andra, kasta den emellan oss å hade kul, utan att uppenbart direkt pocka på viggos uppmärksamhet! Kors i taket det funka! Eéa såg inte det minsta förvånad ut utan visste att det skulle funka!

Rätt var det var tröttna viggo på å leka med sin leksak när vi hade så kul å så fort han kom upp me grejen å sökte min kontakt tog jag den å gav honom godis å belöna massar åsså kasta jag iväg den andra saken. Å så höll vi på ett tag i snabb takt, både matte å hund blev riktigt trötta =)

Sen var det dags för mej å pröva själv, svårt innan man verkligen lärde sej tajma å INTE TITTA på honom eller locka på honom, å jag måste clowna mej MER! Men det funka han kom till mej å visade vad han hade fick godis beröm å nu leksak.

Så himla kul att det verkligen funka! Nu ska jag ligga i hårdträning med detta! Me like byteshandel! Så denna vecka tillägnas all lediga tid till byteshandel, grannarna kommer nog o undra vad jag pýsslar med här ute på gården hihi men de får undra å fnissa i sina fönster!

Vidare så tränade vi på hopp å fick idag verkligen bekräftat att vi gör helt rätt! Kanon!, för poletten angående hoppet har verkligen trillat ner idag hoppa han högt med =) Lika högt som boxern Atte! Sen stod jag grupp åt Atte när han tränade framåtsändande! Kul å se nya moment å få massa inspiration!

Ett stort tack till dagens ängel Eéa för hjälpen! Guld värt!

Sen for vi hem åt lite lunch med dagens hemmakarl å sen vidare igen till bruksan via berga å hämta upp Anna och Winston. PÅ bruksan väntade nu en gemensam hussepromenad.. den kunde vi nog varit utan idag både hund å matte var sega. Så viggo drog å matte blev trött i armen! .. Det var en ny hund som viggo var som en tok i.. hon var såå snygg tyckte han.. en golden, labbe bordercollie blandning.. därav mkt av dragandet =)Men stundtals hade vi fint gående vid sidan brevid Winston.. Blev nog lite mkt för lilleman idag! Men men man lär så länge man lever..

Kvällen har ägnats åt Mia och Anna! Mysigt å se er igen tjejer! Ta hand om er nu!

Nu mys i soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0