Svinkall träning

Idag har viggo varit hemma med husse rätt mycket å nu ikväll hade bestämt dejt med Anna och Winston på bruksan.. Vintern är ju tillbaka igen, så det var rejält kallt å blåsigt å snöigt om vartannat. Tack o lov verkar inte Viggo berörd av kylan, så det är skönt! Men matte blir nog lite tristare å stelare när det är kallt.. tror jag!

Viggo hur som helst skötte sig jättebra, några utsvävningar på slutet som inte matte gilla men annars kanoners! Han fick väldigt mkt störning under kvarstannande å inkallning i form av en annan hund, Winston! Han satt fint eller kom fint in såvida jag inte lattjade med winston då blev det i dagsläget för mkt å viggo ville vara med.

Det vi träna på idag var främst passivitet i olika former, inkallning och finslipa hopp lite. Ingången fixar vi nog inte utan godis men vi får se.. mera träning så funkar nog det med.
Inkallning med störrning i form av boll vet jag inte hur det kommet att funka, bollar är ju viggos passion men känns som att inkallningen kan tänkas sitta lite bättre så det återstår att se.

På apporteringsfronten går det framåt, vilket är superkul. Kör de övningar som Eéa introducerade för oss å de funkar toppen.. Insåg det verkligen idag då han belönades med kamp å jag tappa taget, men när jag kalla på honom så kom han glatt å bytte den mot godis med mej! GLAD!

Känns även som att NEJ börjar funka.. men är beredd på bakslag.. liksom den åldern!!

I helgen väntar Norrköping, å imorn blir det långpromme på morgonen med sällskap =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0