Inför sökträningen idag!

Dagens sökövningar!

Dte var ett bra tag sen vi körde sök jag å Viggo, så jag tänkte köra lite grundövningar idag! Enligt tips från bruksanfolk så ska jag låta rullen hänga i halsbandet, uppbunden som jag fattade det.. hmm får höra med de andra. Hos figgen får han däremot en leksak, förmodligen korvraden =)

Iallafall, första skicket tänker jag göra på fullt djup å med minnesbild, samt en klapp/gubben i lådan beroende på hur taggad viggo är ut. Detta för att toppa hans motivation å få fart i skicket. Till påviset, blir det en till gubben i lådan åsså förhoppningsvis full fart ut! Massa belöning, lek om han är på det humöret eller godis om han föredrar det!

Nästa skick blir utan minnesbild men med gubben i lådan strategi! Å påviset likaså, gubben i lådan! Sen vila, eller ett likadant skick till om det funka bra, annars minnesbild.

Efter pausen får han ett minnesbildsskick, ett gubben i lådan skick å om e funkat så blir det ett ljudskick (figgen hojtar å klappar men visar sej ej) å så samma påvis, med gubben i lådan.. just för att få till drivet ut i påvisen!

Anar att et kommer bli lite fjant med leksaken på vägen in å ev. lite flum å irriatione över rullen som hänger i halsbandet om än uppbundet! Funkar det inte alls att komma in med leksaken, plockar jag bort den,alltså den blir enbart lek å belöning hos figgen å sen får han springa tom in till mig, en vanlig inkallning alltså. Rullen tror jag bara bråkar första stunden sen tror jag han struntar i den, men stör den för mkt så plockar jag bort den då han är lugn, utan å bry sej å avvaktar med den. Får då helt enkelt börja träna med den inne.. att den bara ska vara, till att börja med!

Nä nu ska väskan packas åsså ska varma kläder på.. Sen bär det av!

Uppdatering......................

Söket idag gick inte som förväntat, viggo var en riktig liten trots vovve! Positivt att ta med är trots allt att han hade massa energii å ett superbra klipp å driv ut till figgen i både skick och påviset! Däremot hade han inga planer på å koma n till mej!

Men men även ljus har dåliga dagar mitt lilla gryn! Börjar bli mer å mer trots å döva öron, men det blir nog bra tids nog! Får gå tillbaka några steg å nöta grunder!

Vi kommer igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0