Nämen vi har tränat lydnad!

KORS I TAKET! Idag på morgonpromenaden kände jag mej laddad att träna lite hund! Viggo är ju då så klart hunden som utsätts. Träna vet jag kanske inte riktigt om man kan kalla det men vi testa av lite iaf. Har ju vårt lilla fält som han brukar få vara lös o busa på under promenaderna, men idag koppla jag loss men kommendera gå fint. Gick ner som på en apellplan o satte honom där.

Kommenderade fot o shit vilken alert hund! Han formligen avgudade kommandot fot o dess innebörd. Gick några steg rakt fram svängde vänster gick några steg o belöna i mängder sen =) Jippie! Vad kul att ett träningsuppehåll o ledarskapsträlande verkar ha gett resultat även där!

Fortsatte med två lägganden, det första lite tveksamt så jag gjorde ett till. KLOCKRENT! Snabb ner o ligger kvar! Gullunge! Kunde sedan inte låta bli å göra ett ställande! TVÄRNIT! Underbart o se!

Nu så, nu har vi tränat och bloggat två gånger på två dagar! Börjar hitta tillbaka till vår vanliga form! Men är fortf lite kluven på hur jag ska göra.. fortsätta pausa som jag sagt, eller mjukstarta lite.. en samträning här, lite på morgonpromenaden men inte så många regelrätta träningspass?

Efter vårt  lilla träningspass eller vad vi kan kalla det, fick viggo leka med min vante som leksakssubstitut. Även här överraskar han mej positivt o håller sej nära o vill byta med mej! Underbart o se, han är styrbar och samarbetsvillig även under ett lössläppt kommando med leksak =)

Kommentarer
Postat av: Sarah

Snyggt jobbat hörrni! Men är det verkligen oktober igen? ; ) Du kommer snart in i rytmen med att kombinera vovve och jobb och vänner! Hoppas du har repat dig efter febern och att vi kan ses i veckan. Jag tycker du kan fortsätta såhär som idag, Viggo mår inte dåligt av att arbeta lite, det gäller bara att du känner av så han inte börjar tröttna igen. Det fixar du, sweetheart! Kramar i massor!

2007-12-10 @ 19:01:42
Postat av: Johanna och Viggo

Sarah: Oj missa skrev fel datum =) Ja jag hoppas finna den rytmen SNARAST! I need mina vänner o min hund o jobbet med...

2007-12-11 @ 12:48:19
URL: http://www.freewebs.com/vovvenviggo/
Postat av: Thina o Bella o Delfi

Hurra vad kul att det går bra. Mitt förslag är träna något lite varje dag bara enstaka moment och träna sen inte det momentet på ett tag. Så han får suuug. KRam

2007-12-11 @ 21:24:08
URL: http://web.telia.com/~u18608868/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0