Tävlat igen!

Japp då har vi tävlat ytterliggare en gång inoff. i ettan. Denna gång la jag ju som jag bestämt mig för platsen. Det gick fin fint! Där kammade vi hem en 10:a! Toppen! Gårdagens tävlingar blev en låååång väntan, med en halvtimmes paus mitt i var det mörkt när det var vår tur att köra. Men man ska ju kunna starta i alla förhållanden så det var bara att göra det bästa av situationen. Är så nöjd och stolt över min lilla guling, målet var att åka dit och klara av platsen. Att Viggo låg och inte tokryckte! Å det målet var uppnått redan innan det var dags för vår tur.

Kvällens poäng och kommentarer;

Platsliggande:             10 p
Tandvisning:                10 p
Linförighet:                   5 p (Tappar pos, busar med koppel, SS)
Läggande:                    9 p (Sent läggande, dk vid sättande)
Inkallande:                 10 p (Bra!)
Ställande:                     0 p (Tar steg, lägger sig)
Apportering:                 9 p (Tugg)
Hopp över hinder:      10 p
Helhetsintryck:            10 p (Glad hund, trevligt ekipage)

Totalt:                           147 p, ett 2:a pris och en 7:e placering av 16 hundar totalt.

Mina kommentarer, är supernöjd, det vi tappa på igår är saker jag vet att vi kan! Tillfälligheter. Uppladdningen, drog ut lite på tiden då det strulades lite med startnummrena, när vi väl skulle in på plan kändes Viggo med mej och laddad, men då vi skulle ställa upp oss för linförigheten ville han bara lägga sej ner. Han var trött min lilla fyrfoting.
När tävlingsledaren dessutom ber mej länga kopplet lite kom jag ur balans något och mesta delen av linförigheten gick åt för både mej och Viggo att inte trassla in oss i kopplet, som jag snubblade på gång på gång. Vilket gjorde att vi båda kom ur balans. Linförighetens program/gång var även den lite skum men så kan det vara inte nåt att skylla på! Vi kommer igen. Nu ska här tränas fot, med lååååångt koppel om det är så det ska vara! Skumt är det iaf för jag har alltid samma längd å förra gången var det inte nån som sa nåt. Skitsamma! Nästa gång går det bättre.

Läggandet är så svårt att se själv, men snabbare lägganden ska vi kämpa med för där vet jag att det inte går så fort. Dk´t i sättandet var nog också bara en tillfällighet. Vi var nog inte riktigt på hugget o jag var säkert otydlig i mitt kommando, brukar nog titta på honom när jag kommenderar sitt, men blev osäker på om det är dk så jag tittade rakt fram och kommenderade vilket kan ha förvirrat her fyrbent.

Inkallningen inget att orda om! Kanon! Ingen tjuvstart denna gång, jag var mer tydlig med stanna kvar kommandot denna vecka.

Ställandet, Viggo ställde sig och stod under halva återgången då la han sej ner. Därmed nollades vi. Lite väl hårt kände jag då han stod i princip hela tiden. Men vad vet jag!  Detta moment är inget som oroar mig, tror även detta kan härledas till uppladdningen och att Viggo var trött.

Apporteringen, är jag suuuuupernöjd med. Ingen tjuvstar, han höll tills jag sa tack! Duktig hund! Nu ska vi jobba bort tuggandet bara! Men klart godkänt!

Hopp över hinder, ett moment som Viggo älskar! Han tycker det är så kul, vilket syns i poängen =)

Helhetsintryck, en 10:a idag! Denna vecka låg tävlingsledarens tillbehör i en gul back och inte direkt på marken. Plus till dem! Viggo var framme o kika men kom fint tillbaka när jag ropade! Han tycker att det är kul med lydnaden numera och svansen bärs högt och viftas. Matte lyckades hålla sina nerver inuti kroppen o vi hade kul på planen! Sånt syns och sånt är skoj!

Summa sumarum, nu ska vi ut i officiella sammanhang! Ska spana in tävlingkalendern direkt! Ett stort GRATTIS till alla ni andra som också gjort såna framsteg!

Kommentarer
Postat av: Thina o Bella

Grattis ni är jätteduktiga. Men du vad säger vi om linförigheten? Alldeles för långa raksträckor eller??!! Ja ja bara att träna vidare. Ha en trevlig helg.

2007-08-17 @ 08:57:42
Postat av: Johanna och Viggo

Thina och Bella: Jaaaa jag är inte kompis med min femma! hihi nu tränar vi på! Grattis till ert första pris =)

2007-08-17 @ 09:30:41
URL: http://freewebs.com/vovvenviggo/
Postat av: lena och millie

GRATTIS !!!
Hann tyvärr bara se er linförighet innan det var dags att värma upp för oss men det blev inte särskilt höga poäng för nå'n där vad jag kommer ihåg.
Vad avundsjuk jag är på eran apportering !! Bra jobbat !!!
Nu kör vi vidare ...eller hur !?!....på "riktigt"
Trevlig helg
kram

2007-08-17 @ 15:50:28
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Johanna och Viggo

Lena och Millie: usch då såg du den =) Jajamensan! Ska anmäla mej till lite tävlingar så fort jag får in lite pengar på kontot!Trevlig helg på er med! Strosa lugnt i skogen!

2007-08-17 @ 16:18:09
URL: http://freewebs.com/vovvenviggo/
Postat av: Annelie & Martin

Jätte grattis till ert fina resultat! Jag tyckte att det såg jätte bra ut!
Jag länkar tillbaka till er!!!
Trevlig helg!!! Kram

2007-08-17 @ 17:12:50
URL: http://harpo-labradoren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0