Promenad kombinerat med lite träning!

Ja Viggo fick ingen lång vila. Nävars! idag gick vi en promenad med Helena och Puma och Hanna och Isa. Hanna skulle köra lite träning så jag tänkte bara kolla av om nåt fastnat från helgens bravader =) Jag mötte upp Hanna och helena med hundarna vid bron till bruksan!

På vägen dit jobbade Viggo och jag med kontakten och det nya gå fint! Det funkar great! Här kan jag se enorma framsteg från för bara en vecka tillbaka! Viggo kunde gå lös med kopplet runt halsen från vårt hus ner till höghusen. Där tog jag tag i kopplet för det är mkt hundar där. Efter höghusen snurrade jag upp kopplet igen å han fick fortsätta gå fint bort till bron ca 200 meter över öppet fält! Han gick som en klocka! Supernöjd! Väldigt uppmärksam! Jag litar på min hund =) Det gör en enorm skillnad! Inte fullt ut jag vet att han kan sticka när som därför låter jag kopplet hänga runt halsen surrat så det inte trasslar. Väl på plats så invänta vi tjejerna, under tiden tränade vi lite stoppsignal så som vi börja på helgens internat! Funka bra, men tror han sätter sig mer på att jag stannar än signalen än så länge!

Vi promenera bort till vår hage, där vi började träna lite. Två platsliggningar, några valpinkallningar och en droppmarkering. Gick kanon med dummien å de två första inkallningarna den sista gick åt skogen, Viggo måste fått nåt i öronen för han blev totalt döv å bestämde sig för att köra sitt eget race =) Knäpp hund! Det är då man inser att han fortfarande trotsar rätt ordentligt.

Blev efter den knasiga inkallningen otroligt nöjd över att han kom in så fint med dummien. HAn hade i och för sig suttit bunden ett tag å tittat på när jag kastade markeringar åt Hanna och Isa och två åt Puma. Såg inte helt naturligt ut då Puma apportera men hemskt sött. Hanna och Isa gjorde ett kanonjobb idag. Riktigt snygga avlämningar! Vilka framsteg de gör!

Oj vad mkt vi träna när allt kom omkring. Stackars hund han måste vara helt slut. Efter träningen fick Viggo och Isa rasa av sej lite på vägen till baka ut från hagen. Självklart hitta de lerhålet å smutsen var ett faktum. Så väl hemma ringde vi ner husse till bilen så vi kunde åka bort till värsnäs å bada! Mysigt tyckte Viggo och fick lattja runt i vattnet. Lyhörd blev han också när det börja skymma o vi stack ifrån honom då han inte kom på inkallning =)
Nu ligger en trött å lite blöt hund å snoosar på golvet vid mina fötter. Så var denna dag slut! Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Hanna och Isa

Låter mysigt att åka och bada =) Det var en trevlig promenad! Bra att ändra träningsställen ibland också!

2007-04-24 @ 12:13:54
URL: http://hannaochisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0