Lugna gatan för nyblivna stallvovven Viggo

Här är det lugna gatan! Vardagslydnad på leknivå pågår! Rätt skönt å det syns att poletten trillar ner mer och mer. Idag kunde jag till o med belöna med en boll i snöre, kasta å Viggo lattja lite å kom strax in till mej igen! Det är lycka å framsteg! Viggo har varit rätt mkt själv denna vecka då det pågår uppsatsarbete på hög nivå. På biblioteket tyvärr! Men men det funkar, men det skär i mitt mattehjärta även om jag är hemma på lååång lunch å han får en lååång promenad med lek å bus.

Idag har vi dock varit på äventyr med M. M rider numera en tottopålle en bit utanför stan så idag fick vi äran att följa med o vara lite i stallet å mysa lite. Fick dessutom se ett urgulligt föl som jag även fick hjälpa till att ta in i stallet.. tuttinuttigt kan jag lova. Viggo skötte sig toppen som stallhund, när vi kom träffa vi två goldenpojkar en ung o en gammal, de hälsa å nosa av läget lite å de var superbra i sitt hundspråk å Viggo oerhört lyhörd för deras signaler. Skönt att han inte har några problem efter alla bett. M red på fint å vi lyckades till o med övertala henne till å hoppa lite, så jag har styrketränat idga i form av bombäring =)

Viggo satt superfint uppbunden utan vare sej pip eller skäll. Han var t.o.m själv i stallet när vi gick ut å hälsa på bebislammen å även då satt han kvar tyst o fint. Ingen piphund här inte! Å all passivitetsträning genom hans livsmånader ger verkligen utslag. Imorn är det kurs igen men först ska vi till Öland en sväng på eftermiddagen!Skickar med en bild på min lilla stallvovve:

image398
Viggo sitter å spanar på Tottopållen =)

Kommentarer
Postat av: Hanna och Isa

Vilken duktig stallhund =)Isa är ju också en stallhund, men är fortfarande rädd för hästarna =)

2007-04-18 @ 23:07:39
URL: http://hannaochisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0