Träningshelg

Jaha denna helg har och är en träningshelg med Husse-klubben, även kallad JEA helgen efter självaste tränaren... Hursomhelst så började den igår men en heldag till skogs.. mycket kul o jobbigt!

Under gårdagen stod det bruksträning på schemat,; sök, spår, budföring/rapport osså ledarskap för matte! Jag testade en ny stil i spårningen då matte helt plötsligt gått å tappat en leksak med en godis under.. skumt men sant.. snäll som jag är plockade jag ju självklart upp leksaken o åt godisen ( jaaa jag är en labbe),hon hade iaf tappat en massa grejjer o hon blev uppriktigt glad varje gång jag hittade en, känner mig nöjd med spårarbetet... verkar vara en kul grej å hjälpa till o hitta saker...

Sen återstod lite vila i bilen som jag förövrigt snällt av Zombie fick dela med honom.. det var ytterliggare en grej å träna på... var lite klurigt att slappna av när jag kände hur gott det luktade från andra sidan =) men det gick!

Nån timma senare var det dags att kvickna till o vandra innåt skogen.. förresten grejerna som matte hade tappat hade hon gjort på en åker.. vanligtvis tappar hon dem i skogen..
Men iallafall.. inne i skogen hade någon sprungit bort så då var det bara å leta efter denne, som tur är var det massa duktiga hundar som hittade personen, men av nån konstig anledning fortsatte det att försvinna folk o till slut var det min tur att hjälpa till, sagt o gjort.. Jag for in i skogen o hittade en som satt bakom en buske, han gav mej en boll så jag sprang tillbaka med den till matte å då förstod hon att jag hade hittat denne, så det var bara till å visa var han satt o tryckte.. så vi kunde föra honom tillbaka! Detta var intressant och skojjigt att kunna hjälpa till så.. Det måste vi göra om!

Matte glömde tyvärr kameran men kan möjligtvis tänkas ordnas kort iallafall... vi får se..

På kvällen bar det iväg igen denna gång hem till Coola Sigge o hans husse o matte, där började tränaren klicka med en grej o ge mej en godis varje gång... ahaa tänkte jag detta är nog bra.. så jag testade lite grejjer jag kunde o hux flux kom klicket, beröm o strax efter godis... Detta pågick ett tag o jag var bra trött men som jag fattade det så betyder klickern godis o BRA! Så när jag hör det ljudet har jag varit duktig o kan förvänta  mej en belöning =) Jag var därmed INKLICKAD!! Sen somna jag!

Så till dagens träning; lydnad är det som är dagens aktivitet! Jag är rejält trött men jag ska nog orka ett tag iallafall... Det är ju så kul när matte blir sådär glad!

Nahe om man skulle fixa till sig lite o packa mina grejer o bege oss så småningom till Lindö!

Önska mig lycka till!
Vi hörs senare ikväll om jag orkar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0