Middagsbjudning och Lervällning

Det har varit en stressig men skojjig helg, utöver utställningen så har det varit middagsbjudning och lervälling.

Jag körde upp på fredagen hade förutom min lille prins även resesällskap av Isabelle och hennes kissekatt Egon, bilen var därmed officiellt FULLPROPPAD! Hund i bagaget, väskor högt å lågt å en katt i bur i baksätet.. osså två människor, uttömda efter en skum tenta!

Väl framme i Norrköping efter avstickaren te västervik så for vi raka vägen till djuraffären för å hälsa på Johanna som jobbar där.. Viggo fick därmed en ofrivillig stadsträning med motorcyklar lågt flygande flygplan o en massa bilar, cyklar o mskr... aningen skumt tyckte han men såg inte så jätteberörd ut. Duktig Kille!! Sen traska vi in i djuraffären.. JIPPIE tänkte viggo o for mellan golv o tak Johanna och Godis.. livet kunde inte bli bättre.. Där inhandlades en massa tuggben, som godkändes av Viggo innan köp! Det jag höll fram o han slicka o tog tag i köpte vi =) Aningens bortskämd.

Vi bestämde å ses på Himpa när hon slutat. Himmelstadslundsfältet är ett stort stort fält me fotbollsplaner o andra ytor, där ligger även en bandyrink som lyser upp en bit av fältet oxå..
Regnet stod som spön i backen o lervällingen var ett FAKTUM!! till o med min lillkille var fruktansvärt skitig.. attans vi som skulle ställa ut tänkte jag.. Väl hemma igen efter ordentligt med bus, bannlystes vi innan viggo badats =) ooppss.. jaja i me honom o sköljde av honom o torka torka torka...

Mamma o pappa hade gäster på kvällen o viggo skötte sig jättebra, vanka lite o busa lite men la sig för att sova ganska fort.


Middagsbjudning
På lördagen hade danne och jag bjudit in våra familjer på middag i mammas och pappas villa =) Spända och nervösa for vi iväg för å handla alla råvaror.. hemskt dyrt med middagsbjudningar! Tilläggas ska att vi även hann med att åka ut till mina kusiners land med JOhanna och hundarna för att gå en runda runt sjön!

Menyn

Förrätt:
Tomatsoppa med en klick basilikakräm
Varmrätt:
Citronkyckling med oliver serverades med färsk pasta och grönsallad
Efterrätt:
Cheesecake i glas med hallon

Mycket mumsigt o maten räckte dannes o mitt samarbete i köket var kanoner med lite sponsring och tips från coachen av min underbara duktiga mamma som är suverän i köket!
Tack min lilla mammi och pappi för all hjälp o lånet av hus =0)

Kvällen blev riktigt lyckad
och
totalt utmattade dunsade vi i säng efter att ha diskat och plockat undan allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0