Läker sakta men säkert!

Imorgon är det en vecka sedan Sigge bet Viggo, vilket resultera i ett stygn vid ögat å et jack på bröstet som slapp sys. Viggo tycker inte det är så kul med tratt, men fixar det med ro ändå. Nu ligger han vid mina fötter å sover UTAN tratt.. lyckan är total!

Det har läkt fint ser lite trist ut me all rakad päls å så, men det har inte vätskat sig nåt, å är fina små skorpor som håller på å lossna.. det på halsen har tagit lite stryk av tratten så det är lite rött men inte nåt farligt! På fredag har det gått 10 dagar å då ska vi ta bort stygnen! Tror vi fixar det själva, det trodde iaf veterinären.

    
närbilder

stygn 1

håll
Lite suddiga men visar helheten ok ialla fall!

bröstet
Aningens konstig pälsfärg pga korrigeringen av ljuset

Kommentarer
Postat av: NocturnalNemi

Nä, lilla bebisen! Hoppas han fortsätter att krya på sig! Vet hur vidrigt det är när hundar skadar sig/blir sjuka, även om mina aldrig fått några bettskador...

2006-11-27 @ 15:40:08
URL: http://nocturnalnemi.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej har inte varit inne på ett tag, men det Viggo har är inga busbett utan riktiga hål efter hugg (ingen lek i mina ögon) se upp så du inte får en hund som börjar försvara sig! Viggo är bara baby mensnart tonåring. Pamela

2006-11-27 @ 18:12:43
Postat av: Johanna och Viggo

pamela: Hej! Nae jag vet att det tyvärr inte är något busbett, tack o lov visar han inga andra signaler än tidigare och visar inte heller några tecken på att han tagit illa vid sig! Jag har dåligt samvete och kommer garanterat att vara mer försiktig! Ha det toppen! kram Johanna och lilleplutten hälsar =)

2006-11-27 @ 19:14:01
URL: http://vovvenviggo.blogg.se
Postat av: Tove & Sigge

Låt mej ha det dåliga samvetet Johanna! Det var jag som kastade ut pinnen och min hund som bet.

O nej, det var inga busbett. Sigge sa till på skarpen men de fortsatte leka på en gång efter, vi märkte ju inte ens såret förrän vid bilen! Sigge har för säkerhets skull totalt lekförbud nu och jag mår skit över det som hänt.

2006-11-27 @ 20:03:23
URL: http://toflan.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack för "lyckönskningen" eller vad man kalla någon kommentar till eländet vi var med om i söndags. :) Det känns ändå som att vi är på gång nu och visa bitar kändes trots allt bra. Hoppas att viggo läker ihop som han ska och slipper framtida men som hanhundsaggressivitet eller annat tråkigt. Ha det gott i höstrusket!

2006-11-29 @ 16:33:16
URL: http://helenaochpuma.spaces.live.com
Postat av: Johanna Ring och Viggo

Helena:
Det var så lite så! Nån gång måste ju vara den första å det kan ju inte gå perfekt då, eller hur?! Han visar inga tecken på att ha tagit illa vid sig, så vi håller tummarna! Det läker fint iaf! Här längtar vi efter snön!

2006-11-30 @ 09:12:51
URL: http://vovvenviggo.blogg.se
Postat av: Maja

Hej!
Vad synd det ver om hunden och det var om hunen det tycker jag i alla fal.

2006-12-01 @ 14:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0