Viggos första Julafton- FÖRMIDDAGEN

Kort info från gårdagens uppesittarkväll.. Vi vann inte ett jota.. inte någon av oss! Suck, dumma bingolotto!

Men så blev det äntligen JULAFTON! Viggos allra första.. dock så lyser ju snön med sin frånvaro! Dagen utföll sig väldigt bra trots det faktumet. Förmiddagen tillbringades hemma hos mina föräldrar fram till klockan "kalle anka".

Viggo vakna supertidigt å ville inte sova mer, som ett förväntansfullt litet barn. Så Danne å jag klädde på oss varmt å gav oss ut för att gå en härlig morgonpromenad genom pryssgården. Tänkte även  på mina nära och kära som inte finns med oss längre, så vi tog med oss några gravljus för att lysa upp på deras fina gravar. Tänker på er! Saknar er!


Viggo tidigt på julaftons morgon

Efter en lång härlig promenad möttes vi av ett fortfarande sovande hus... så vi tog en lång varm dusch å vips så  fanns det tomtegröt å skinkmacka på bordet =) Tack mamma!
Paketen var framlagda under granen å viggo dagen till ära var iklädd en fin röd snusnäsduk, en sån kombination tänkte jag å fotade lite =)

           
Viggo posade vacker för mej, men tröttna mot slutet =)

Framåt lunchtid var bordet framdukat ännu en gång, för lite julbrunch.. mmm älskar mammas julbord... bara det godaste gott!!  Sen med många mätta magar så var det äntligen dags för julklappsöppning.. jag är som ett litet barn... thihi älskar paket =) Älskar å både ge o få!
Detta fick vi med reservation för att jag glömt nåt, uppdaterar när jag kommer på orkar inte kolla efter =)

Viggo:
Ring som lyser i mörkret å ha runt halsen
kamprulle i mocka
snögubbe med nån sorts pipgrej ( trasig på fem minuter)

Danne:
Två t-shirts en svart å en röd
Tjock grön tröja
Slipsnål

Jag:
En fleeceväst
Min favvo parfym, Ana Sui, Secret Wish
Fleecevantar me avtagbar överdel
ordning å reda kalender i brunt

Vi:
Toastmaker, me mussetryck
glas å vattenkaraff

Viggo tog julklappsöppningen med ro... så på fm öppnade jag hans paket oxå =)

julklappsöppning

När han sedan vakna upp igen var golvet fullt av paketpapper å viggo såg aningen förvånad ut över röran! Efter detta bar det av till  familjen Olsson!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0