Nu är det jul här i vårt hus.....

helheten
Helheten och slutresultatet av gårdagens och förrgårdagens slit i köket =)


Igår hände det myckt härhemma =) och borta! Här hemma var det yber stökigt.. jag fick ingen ro i mitt uppsatsskrivande, både av att se skiten o veta att den är där.

Efter att ha skrivit ett avsnitt, så tog jag tag i misären. Nu skulle här organiseras å fixas å städas.. Lilla rummet, gästrummet som under de senaste veckorna verkar ha fungerat som en sopptipp av högsta klass, var prioritet nummer uno! Jag satte fart å rensade garberober, golvet å den totalt överbelamrade sängen. Resultatet blev bättre än jag ana... Lillrummet fick ta över kökets gardiner, vårt sovrums blommor, kökets ljus och vardagsrummets lampor. Har inte fotat detta då allt inte är hundra procentigt klart...

Sen röjde jag mej vidare ut i köket.. Här hände det grejer igår.. Nu är det jul i vårt kök! Se bild ovan. Ångrar att jag inte tog en före bild... det hade varit kul =) eller allt från köket är nu i lillarummet så jagkan ju titta där, ni andra får leva i fantasin tills i vår. Hursomhelst, alla mina skolpapper och pågående arbeten placerades i en mapp på bänken, då både jag å sambon var enormt trötta på den hög som alltid ligger på bordet eller dne stol man planerat att parkera sin rumpa på! Skåpet med allt i köket, organiserades också. Alla sladdar te mobiler, kameror, kort mm placerades i mina fina askar ifrån ikea.. färgen är gräslig på många av dem men i ett skåp gö rdet inte nåt. Den röda asken piffades till med en valnöt på toppen och placerades i fönstret, med de vanligaste sladdarna i, laddaren och usbkabeln =)

Iförrgår gjorde jag ju apelsiner med nejlikor och igår fick de ett rött band att hänga i, det röda bandet visade sig vara oumbärligt. Jag knöt fina band med rosetter runt krukorna som dagen till ära innehåller röda julstjärnor (vilka jag förut avskytt men nu passar de in)
                                                      

Sedan plonga det till på msn, tove hade glömt köpa kort till våra HUSSE-tränares julklappar, eftersom jag var igång med mitt röda band å pysselhumöret var på topp så erbjöd jag mig att ta tag i saken.
Är riktigt nöjd med resultatet....    
      
 
Ikeas kort med hundmotiv som tidigare suttit i ramar i bokhyllan och två små bitar av rött band åstadkom detta...

Så nu är här organiserat och julfint i vårt kök.. börjar ana lite julkänslor i min kropp. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0