Jobbig och stressig vecka!

Denna vecka har varit ganska stressig, särskilt nu på slutet, då vi fått en gigantisk hemtenta som ska vara inne imorn kl12. Men lite hundiga saker har vi hunnit med =0) Även om viggo anser att de är för få, o blänger surt på mej samt suckar ljudligt.

I onsdags var vi en sväng på klubben å tränade. Vi körde främst FOTgående men även några enstaka korta sitt stanna kvar och ligg stanna kvar. De sistnämnda var jag supersäker på med honom förut.. men är inte lika säker längre.. tror jag.. hur som helst så chansar jag inte utan kör enbart kortare stunder samt inga längre sträckor ifrån honom. Jag ökar inte heller störningarna utan de som är i form av andra tränande hundar räcker i dagsläget. Även om jag innerst inne tror at han är ganska säker vill jag inte chansa, är ju inte så populärt med ett bustroll på planen. Känns mer accepterat om man är dä rpå kurs, så vi lugnar oss med stegringar på appellplanen.

FOT iaf tycker jag går kanon. Har lyckats få bort det emsta av mina armspasmer, och jag tror att han i 90% av lägen uppfattar ordet fot. Jag har nu tröttnat på denna nosande hund som viggo kan vara emellanåt, tidigare har jag valt att ignorera  och vänta ut tills han söker min kontakt. Men i onsdags bestämde jag mig för att han nu är en större kille, som behöver få tillsägelser, för att detta nosande inte ska bli en ful ovana. Så numera "nejas" / störs allt nosande under träningen. Frågan är om jag skulle göra det under passiviten med?! Finns risken annars att jag får en hund som nosar runt på platsen i de moment då de är något passiva i lydnaden?!

Hmmm klurigt det här! Längtar så till måndag, då fortsättningskursen börjar. Ska bli så kul å förhoppningsvis komma vidare.

Igår var det rätt segt å vara hund i detta hushåll, jag pluggade på fm, gick en prom till skälby å busa lite där o sen var jag å klippte mej, vilket jag gör på frisörskolan= tar ganska lång tid. Viggo var under tiden själv hemma å skötte sig kanon inga bus vad jag kan se. Matte däremot glömde sätta på tratten innan hon gick å kom på det när hon satt med en hätta på skallen. Så snälla Tove röck in, kilade ner till HAIR hämtade nyckeln och så upp te mej å satte på Viggo tratten. Som tur är så hade min duktiga kille inte kliat sig.. puhh tack o lov.

Så idag då, jag ska skriva hemtenta, danne ska sova under fm för han kom hem sent inatt å Viggo har just glott i en kvart på sin stackars trötta husse för att an vill ha mat.
Husse o Viggo ska nog ta en tur till skogen senare idag, å jag o viggo ska ev ta en träningspromenad me Tove o Sigge, om jag kommer någonstans med den förbaskade hemtentan =(

Kommentarer
Postat av: pamela

Hej låter som en typisk ung labrador!
Kämpa på Kramis en tröööött uppfödare som växlar nattvak på jobbet med nattvak på valpar...men men Donna är en urduktig mamma och hade en lätt men utdragen valpning. See you soon

2006-12-02 @ 08:44:28
Postat av: Johanna och Viggo

pamela: japp men jag är ändå väldigt stolt över honom, för han är inte så trotsig som jag trodde.. så *peppar peppar* för att han inte blir mer trotsig.. Ååå vad gul med bruna små björnar.. Hur många blev det? Könsfördelningen? Ses snart! kram kram

2006-12-02 @ 09:26:17
URL: http://vovvenviggo.blogg.se
Postat av: Johanna och Viggo

oj Kul skulle det ju stå inte gul =)

2006-12-02 @ 09:27:43
URL: http://vovvenviggo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0