Förtroende!

Vårt största problem i vardagen har hittills varit att viggo blockar oss då han har nåt i munnen, dummy, pinne, mugg, burk papper jag allt som kan tänkas..

Men idag när han var lös på fältet så hitta han en pinne å var inte så superspeedad o sprang inte som vanligt runt mej utan rejsa lite å kom sen fram.. brydde mej inte så mkt om honom, då det tidigare känst lönlöst å försöka fånga honom, det bästa har varit att vänta ut honom...

Men i o me att han verka ganska lyhörd så lockade jag me lite foder.. å när jag minst ana det kom han fram å tog det å släppte pinnen.. =) GLAD MATTE! Så jag var ju tvungen å testa lite till så jag plocka upp pinnen å kasta iväg den (vet att det är BIG NO NO men tror  inte det är så farligt om jag kastar en pinne då o då, han plockar ju upp dem vare sej jag kastar eller inte) hursom helst så hämta han den kom till mej å bytte med godis..

Efter ett tag så gick pinnen i två delar, då testa jag en till taktik, kasta han tog jag kasta ny å så vidare.. å det funka me.. tillslut var den pinnen jag hade ABSOLUT SKOJJIGAST, precis dit jag ville få honom =)

NÖJD NÖJD NÖJD!!

Kommentarer
Postat av: Monica Jarl Winnberg

Lilla Johanna!

Byt ALDRIG pinnar eller nåt annat som Du vill att han skall lämna, mot godis, börjar Du nån gång jaktträna honom och han skall lämna dummiesen i handen så droppar han den innan för att få godis, och det absolut bästa är SLÄNG ALDRIG PINNAR!!

GOD JUL och kramar i massor från SEABIRDS

2006-12-23 @ 11:30:53
URL: http://www.seabirdskennel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0