åååååååååååååååååååååååååååå

ååååååååååååå orka då! Idag när viggo bajja morgonbajjet som gladeligen var fast å fint.... så skymtar jag något vitt långt- JA precis en f..........d mask! ÅÅÅÅÅ så nu bär det strax iväg till apoteket för att köpa avmaskningsmedel...

VArför måste han få allt, är han extra mottaglig för allt just nu?! Dåligt immunförsvar sa veterinären! Men vad gör man åt det?! Ska det vara så här inför varje jul, så ska jag börja spara =(

Efter att ha läst på lite så visar det sig att spolmask som Viggo med störst sannolikhet drabbats av kan ge en infektion som kan ge symptom såsom;(info från intervet´s hemsida)
-Allmänt dålig kondition
-Aptitlöshet
-Viktminskning
-Ruggig och glanslös päls
-Hosta
-Kräkningar
-Diarré
-Nedsatt immunförsvar

BINGO! Kunde jag inte vetat detta tidigare... diarre, svar ja, nedsatt immunförsvar, svar ja, allmänt dålig kondition, svar ja, Viggo har varit riktigt hängig de senaste dagarna något jag trodde berodde på allt busande i helgen med trox...

Japp dumma mask nu ryker du!

Kommentarer
Postat av: Sigge

IIuuuh...*letar genast avmaskningstabletter*

2006-12-20 @ 10:51:42
URL: http://toflan.blogg.se/
Postat av: Viggo

det smittar ju inte =)

2006-12-20 @ 11:08:11
URL: http://vovvenviggo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0